Program

I WEEKEND

Tworzenie marki – wprowadzenie

Budowanie marek to główne zadanie agencji reklamowych. Podstawą do budowania komunikacji są jasne założenia odpowiadające na pytanie: czym marka ma być. Na zajęciach będziemy zajmować się procesem tworzenia podwalin marki, tzw. tożsamości marki, pozycjonowania marki. Celem zajęć jest poznanie narzędzi, procesu, ale także nauczenie sposobu myślenia o budowaniu spójnej komunikacji, doświadczenie konkretnych wyzwań w konstruowaniu tożsamości marki. Dodatkowym celem jest zrozumienie wyzwań, jakie stoją przed markami w nowym świecie, gdzie digitalowe media przenikają się z realnym światem.

II WEEKEND

Konsument, klient, odbiorca

Badania, dostęp do Big Data, śledzenie trendów – wszystko to sprawia, że coraz łatwiej i coraz lepiej można opisywać grupy docelowe działań. Na zajęciach zapoznamy się z metodami dzielenia ich na segmenty, poznawania motywacji, obserwowania trendów. Spróbujemy opisać, jak będzie wyglądał konsument przyszłości i sprawdzimy, jak odpowiadać na zmieniające się potrzeby.

III WEEKEND

Badania jako podstawa komunikacji

Budowanie przekazu reklamowego zaczyna się od zdefiniowania silnych i mocnych stron marki. Dlatego nasze zajęcia rozpoczną się od zapoznania się z metodami badań marketingowych, które pozwalają na lepsze poznanie oczekiwań konsumentów.

IV WEEKEND

Oczekiwania vs rzeczywistość, czyli jak napisać dobry plan strategiczny

Dobra kampania zaczyna się od dobrego planu strategicznego, a stworzenie go, nie jest wcale proste. Precyzyjnie opisana grupa docelowa, nakreślenie oczekiwań, znalezienie wglądów konsumenckich (insights), wykreowanie przewodniej myśli strategicznej – to elementy obowiązkowe w tworzeniu komunikacji marketingowej. Ich znalezienie przy wykorzystaniu wiedzy zdobytej na poprzednich zajęciach będzie zadaniem czwartego
spotkania z praktykami.

V WEEKEND

Budowanie relacji z klientem

Efektywne działanie pod presją czasu, negocjacje, budowanie relacji z klientem w trudnych warunkach – między innymi takie przykłady (case studies) pojawią się na zajęciach dotyczących pracy działu Client Service. Studenci zapoznają się ze specyfiką pracy, poznają rozmaite zadania stawiane przed osobami zajmującymi się zarządzaniem projektami (accountami) i na przykładach nauczą się je rozwiązywać.

VI WEEKEND

A. Zarządzanie projektami (Project management –zarządzanie czasem i możliwościami)

B. Wygoda przede wszystkim – User Experience w projekcie

Blok zajęć poświęcony dwóm elementom projektowania komunikacji marketingowej: zarządzaniu projektem oraz User Experience. Praktycy opowiedzą o tym, jak efektywnie planować przebieg projektu oraz o najnowszych trendach, które pozwalają sprawić, że kontakt konsumenta z marką daje wyłącznie dobre doświadczenia.

VII WEEKEND

Nowe media – czyli jak projektować komunikację w zmieniającym się świecie

Nowe media zmieniły współczesny świat i cały czas się zmieniają. Niektóre z rozwiązań po kilku latach odchodzą do lamusa, inne cały czas się rozwijają dając marketerom i konsumentom nowe możliwości. Celem zajęć będzie zapoznanie się z charakterystyką istniejących na rynku rozwiązań oraz próba przewidzenia ich rozwoju.

VIII WEEKEND

Technologia, media w służbie człowieka

Nikt nie wyobraża sobie już życia bez technologii. Zajęcia zostaną poświęcone na dyskusje o możliwościach, jakie technologie dają reklamie, możliwych do zaobserwowani trendach oraz tym, czy należy bać się sztucznej inteligencji.

IX WEEKEND

Kreacja, czyli jak zrobić niezapomniane wrażenie?

Każdy z nas jest twórczy, jednak nie każdy na tym samym poziomie – ten weekend zostanie poświęcony wyrównywanie ewentualnych różnic. Studenci zapoznają się ze specyfiką pracy na tworzonym kilka zajęć wcześniej planie strategicznym (briefie) oraz z technikami twórczego rozwiązywania problemów, wykorzystywanymi przez kreatywnych z agencji reklamowych.

X WEEKEND

Plan na koniec – czyli o produkcji w reklamie

Po zdefiniowaniu marki, stworzeniu strategii i wymyśleniu kreacji pozostaje jeszcze jeden, niezwykle ważny element każdej kampanii reklamowej: jej produkcja. O tym czym jest „shoot”, w jaki sposób przygotować reklamę i co zrobić w sytuacjach bez wyjścia będą opowiadać praktycy z wieloletnim doświadczeniem. Na zajęciach studenci zapoznają się z różnicami produkcji na potrzeby różnych mediów.

XI WEEKEND

Jak ocenić skuteczność kampanii? Psychologia reklamy

Ostatnie zajęcia to wielki powrót strategii – tym razem pokazującej, w jaki sposób mierzyć skuteczność kampanii. Celem zajęć jest przedstawienie psychologicznych podstaw zachowań konsumenta i mechanizmów, na jakich opiera się reklama.

XII WEEKEND

Praca dyplomowa

Po 11 tygodniach spotkań z praktykami – najwyższa pora na prezentację przygotowanych kampanii i podsumowanie zajęć.

Pobierz program: